Aktuella kurser

Fyll gärna i en intresseanmälan, dessa ligger  till grund för vår planering. Då får man också förhandsinfo när önskad kurs ligger ute. Dock styr tillgången på instruktörer hur vi kan tillmötesgå dessa önskningar.

Prova på viltspår!
Tid och plats: 5 maj kl 10- senast 14 på Bollnäs brukshundsklubb.
Är du sugen att lära dig mer om viltspår? Viltspår är som andra nosaktiviteter en väldigt bra aktivering för din hund, så det här passar alla, oavsett om du har som plan att gå prov i viltspår, om du vill använda det som aktivering eller om du planerar att använda din hund till eftersök. Den här förmiddagen kommer du att få prova lägga ett eget blodspår till din hund samt få lära dig lite mer om viltspårsprov och lite praktiska saker kring spårläggning och spårträning.
Du kommer att få med dig ett häfte hem som berör sakerna vi pratat om under dagen.
Att ta med:
– spårlina och sele om du har, annars går det lika bra utan. Det kommer finnas spårlina att låna på plats.
– Papper och penna om du vill anteckna under teori-genomgången.
Max 6 hundar. Instruktör: Stina Frank Pris: 350kr. Anmälan via formuläret!

Nyfiken på rallylydnad?
Rallylydnad är sporten för alla, ung som gammal, liten som stor och erfaren eller oerfaren.
Under 6 tillfällen går vi igenom rallylydnadsskyltarna. Fokus kommer ligga på hur man tolkar skylten, hur den ska utföras samt hur vi lär hunden momentet. Kursdag: Torsdagar Tid: kl 18-20 Datum: 16/5, 23/5, 30/5, 6/6 (tid?) 13/6 och 20/6. Kursen är på 6 tillfällen och kommer att vara på Bollnäs Brukshundklubb. Max 6 deltagare. Instruktör: Laila Christensen Blom. Pris: 950 kr. Max 6 deltagare. Medlemskap krävs. Anmälan via formuläret!

Allmänlydnadskurs. Kursen har startat!
För alla hundar från 3 månaders ålder. På kursen får hundägaren lära sig de grundläggande kunskaperna i att träna hunden. Det handlar om relationen med hunden, förstå din hunds egenskaper, hur hunden lär sig och inlärning av olika allmänlydnadsmoment. Kursen passar unga valpar men också äldre hundar då vi är två instruktörer och kommer kunna dela upp oss. Datum: Måndag 29/4, 6/5, 13/5 och 20/5 kl 18.30-20.00 samt lördag den 25/5 kl 10.00-13.00. Kursen är på 5 tillfällen och kommer att vara på Bollnäs Brukshundklubb utom eventuellt första datumet. Max 12 deltagare, gruppindelning kan förekomma. Observera! Första tillfället är utan hund på Fabriksgatan 10 i Bollnäs. Instruktörer: Annika Lans och Sara Alfredsson. Pris: 950 kr. Medlemskap krävs.

Privatlektioner
Om man inte hittar ”rätt” kurs så går det även att ta en privatlektion. Kontakta i så fall direkt någon av våra instruktörer.

Vi vill också tipsa om vår kanal på youtube där våra filmer vi gjort till våra kurser ligger.

Agility
Vi har en blogg som vi tidigare har använt när vi haft våra kurser.  Där finns lite tips och filmer att kika på.  Titta in!